Differentiatie

Differentiatie

Hoe differentiatie tot uiting komt is voor elke klas en voor elke leraar anders. Veel hangt immers af van de samenstelling van de klasgroep, welke ondersteuningsnoden er heersen, en van de leerstijl van de leraar: stapsgewijs of onmiddellijk invoeren van een nieuwe manier van werken; keuze van werkvorm (twee-, drie-, of viersporenbeleid; dagcontracten; opsplitsing van de klas en dus lesgeven aan een halve klassen; keuzebord; ...)

Belangrijke drijfveer hierbij blijft evenwel altijd dat leerlingen zichzelf leren inschatten en dat we alle leerlingen vooruit willen brengen. Alle ondersteuningsuren van onze school worden hiertoe ingezet: elke klas kan rekenen op een teamcoach die meedraait, in de klas als co-teacher of als parallelleraar wanneer enkele klassen samenwerken en verschillende activiteiten naast elkaar aangeboden worden.

Tiensesteenweg 190 3001 Heverlee
info@ark123.be
T 016 25 96 63
Sitemap

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x